Поштоване колегинице и колеге, позивамо Вас да се пријавите на вебинар тј. представљање публикације / приручника за наставнике под називом Сцене деведесетих: Филм у контексту распада Југославије. Пројекат Сцене деведесетих: Постјугословенски филм у контексту распада Југославије реализује се у сарадњи forumZFD-a и Удружења за друштвену историју – Euroclio. Вебинар ће се одржати 6. децембра са почетком у 18 часова.


Вебинар је намењен наставницима/професорима историје, грађанског васпитања и друштвено-хуманистичких наука основних и средњих школа из Републике Србије. На вебинару ће бити презентован додатни наставни материјал Сцене деведесетих: Филм у контексту распада Југославије, као и његова примена у педагошкој пракси. С обзиром да су теме из популарне културе недовољно осветљене у актуелним уџбеницима и програмима наставе и учења, основни циљ вебинара је оснаживање компетенција наставника за подучавањем ових занимљивих тема. За све учеснике обезбеђен је сертификат за стручно усавршавање.

„Приручник Сцене деведесетих: Филм у контексту распада Југославије има за циљ да пружи подршку наставницима историје и друштвено-хуманистичких наука у смислу корисних смерница и предлога како да користе играни филм као ефикасно додатно наставно средство. Нове технологије и дигитални медији омогућили су примену различитих образовних документарно-визуелних садржаја у настави. Играни (ауторски) филм представља један важан медиј који може да послужи наставницима и ученицима у циљу стицања и продубљивања знања из политичке, друштвене и културне историје, али и разумевања промена и ставова у јавности за различита савремена друштвена питања и интересовања.“

„Филм није историјски извор, чак и ако је документарни, јер увек донекле прелама, искривљује и прилагођава историјске догађаје и процесе потребама приче и жанра, ауторским поетикама или захтевима тржишта. Ипак, филм може представљати вредан увид у друштвено стање и однос филмских уметника, финансијера и продуцената филма према прошлости коју тематизују. Уверљиво симптоматично тумачење филма није, наравно, могуће без проласка кроз три слоја филмског значења који му претходе: уколико пропустимо неку сцену из филма или је не гледамо пажљиво, уколико не знамо шта је директна поента филма или немамо одговор на питање о чему је, заправо, филм, одговор на питање односа филма и историјског контекста у ком је настао биће произвољан.
Поступак тумачења филма проласком кроз сва четири слоја значења требало би објаснити ученицима, а затим извесно време приликом дискусије о филму посветити одговору на питање зашто су баш ти филмски аутори, баш у то време, снимили баш такав филм о деведесетима, објашњавајући ученицима историјски контекст у ком је дати филм настао, као и чињенице о историјским догађајима или процесима које приказује.“

Вебинар ће се одржати путем ЗУМ (Zoom) платформе 6. децембра од 18 часова. Можете се пријавити за учешће на вебинару кликом на линк за пријаву.

Comments

  1. Молим вас да размислите о термину вебинара. Јако сам заинтересована за ову тему, али у уторак имам седми час који траје до 19 и 20. Верујем да су многе колеге у сличној ситуацији. Мислим да би било боље да вебинари буду суботом или недељом. Поздрав!
    ОШ „Нада Матић“ Ужице

    1. Поштована колегинице, хвала на сугестији… Свесни смо чињенице да неки наставници неће моћи да присуствују вебинару због обавеза у школи. Са друге стране многи наставници су предлагали да вебинари буду радним данима у вечерњим часовима, јер викендом имају породичне обавезе. Тешко је одредити термин да свима одговара. У сваком случају потрудићемо се да поставимо снимак тако да колеге који нису у могућности да присуствују одгледају касније.

Оставите коментар