29497497_1870719069606080_8363809806425423437_nВеома је тешко успоставити јавну и политичку културу уздржавања од коришћења историјских интерпретација и концепата као инструмената за нове поделе међу народима Балкана, или још горе – злоупотребљавати историју као оружје стварајући нове поделе и сукобе. Пред наставницима се налази тежак задатак да припреме младе за суочавање са многим политичким, културним, етничким и идеолошким тумачењима и (зло)употребом прошлости. Да ли наставници поседују одговарајуће алате и ресурсе? Да ли друштво жели да се наставници одговорно и професионално баве осетљивим темама? Само су нека од питања на која округли сто покушава да одговори.

29511380_1870719119606075_3639728838322376801_nОкругли сто о достигнућима, изазовима и могућностима регионалне сарадње иницијатива цивилног друштва о настави историје на Западном Балкану одржан је 23. марта у просторијама ЕУ Инфо центра у Београду. Презентован је пројекат Учење историје која то још није. Професорка Филозофског факултета у Загребу др. Сњежана Корен је представила заједнички документ који садржи препоруке наставницима из региона Како разумети прошлост која не пролази. Александар Тодосијевић (УДИ – Euroclio) представио је репозиторијум препоручених материјала за учење о ратовима 90-тих. О положају образовања на Западном Балкану на округлом столу разговарали су Рут Сатон (CDRSEE), Весна Тершелич (Documenta) и Мире Младеновски (EUROCLIO). Након завршене трибине учесници скупа су дискутовали о могућностима регионалне сарадње и осмишљавању заједничке стратегије за подршку развоју историјског образовања.

Најважнији циљеви стручног скупа били су да се размотре разне иницијативе и достигнућа у области одговорног историјског образовања на западном Балкану, размишљање о улози иницијатива у светлу најновијих стратегија Европске комисије и других релевантних организација, укључујући Савет Европе, ОЕБС и УНЕСКО, осмишљавање регионалне стратегије за будући рад о регионалној сарадњи везаној за наставу историје.

Оставите коментар