Велико нам је задовољство да вам представимо 27. годишњу конференцију EUROCLIO на тему „Контроверзе и неслагања у учионици“. Годишња конференција, која се организује у сарадњи са Удружењем за друштвену историју – EUROCLIO и Едукацијом за 21. век, биће одржана у Београду, од 31. марта до 4. априла 2020.

Контроверзе и неслагања у учионици

  • Демократска друштва су она у којима људи знају да воде дијалог, а не посежући за свађом и насиљем. Кроз дијалог, расправу и дискусију млади људи могу да науче како да развијају способности слушања и дијалога у служби аргументоване расправе. То им помаже да постану активни и одговорни демократски грађани.
  • Многе земље имају све већу различитост у својим учионицама. Ученици би требало да науче како да се носе са овом разноликошћу људи и мноштвом идеја и гледишта у свету око себе.
  • Историја се бави и оспоравањем другачијих гледишта, са расправом и дебатом као методом. Млади могу да науче да оспоравају, истражују и тестирају историјске изворе како би могли разликовати важеће историјске интерпретације од историјских перспектива.
27. годишња конференција EUROCLIO, професионална обука и курсеви стручног усавршавања, Београд, 31. марта – 4. априла 2020.
  • Помоћу дијалога, расправе и дискусије ученици развијају критичко мишљење. Сазнају да постоји много мишљења заснованих на доказима и имају прилику да их анализирају.
  • Школе су одлично место за демонстрацију ових метода, јер би оне требале да буду сигурно окружење за учење у којем млади могу тестирати идеје и истражитвати другачија мишљења, мењати своје ставове и критички процењивати сопствене вредности и ставове без страха од казне. Истовремено им пружа прилику да науче како да се не слажу са другачијим мишљењем.
  • Бављење контроверзним питањима пружа добар начин за директну повезаност са стварношћу и са савремним светом (ван сигурног школског окружења). Игнорисање савременог историјског контекста значило би игнорисање стварности у животима многих ученика.

27. годишња конференција EUROCLIO састојаће се од активних радионица, панел дискусија, интерактивних сесија, екскурзија, учења на локалитетима, интеркултуралних догађаја. Током ових активности наставници ће се упознати са темама Људи у покрету, границама, опстанком под притиском, слободом говора и културном баштином, и размотриће како да процене социјалне и грађанске компетенције ученика кроз расправу, дијалог и дискусију о овим темама. Поред тога, они ће се упознати са новим карактеристикама портала Historiana.eu, посебно у вези са eActivity builder.

Прочитај више:

Оставите коментар