Пројекат “CLIO на Балкану – јачање мреже наставника историје и унапређивање праксе наставе историје као алата за помирење у региону” у својој основи има ојачавање сарадње између наставника историје из Србије, Босне и Херцеговине, Црне Горе, Македоније и Косова* – и промовисање одговорног приступа настави историје која доприноси помирењу и оснаживању повезаности региона.

Тема пројекта јесте историја Југославије. Наставници из свих земаља региона су добили прилику да припреме, поделе и примене у пракси наставне једнице на тему „Југославија – 100 година после. Лекције које (ни)смо научили“.

Након спроведеног јавног конкурса, одабрано је најбољих 15 радова. Критеријуми којима се жири водио приликом оцењивања радова су били усмерени ка:

  • примерима добре праксе коришћења иновативних наставних метода и облика рада;
  • остварености основних дидактичких принципа наставе;
  • примени метода мултиперспективности у настави;
  • развијању критичког мишљења код ученика;
  • подизању свести и развијању дијалога о заједничкој прошлости у циљу остваривања помирења;
  • Оснаживању компетенција наставника како да предају контроверзне и осетљиве теме у настави историје.

Све радионице су представљене на семинару који је одржан у Бајиној Башти крајем августа 2018. Наставници који су били учесници семинара чинили су стручни жири и гласали су за најбољу наставну праксу. Победница је Фетнан Дервиш из Призрена, која је ауторка радионице “Бити Југословен”.

Свака од радионица садржи опис тока часа са материјалима и линковима за ученике и наставнике, као и ППТ презентацију. Неке од радионица садрже и кратке видео клипове намењене за рад са ученицима.

Сваки од аутора је одабрао језик на којем ће презентовати материјале, те су заступљени српски, босански, црногорски, македонски и албански језик.

Наша жеља је да ови материјали, припремљени од стране наших колега, наставника из основних и средњих школа, нађу свој пут до учионица широм региона. Будите слободни да нам се обратите са коментарима, сугестијама, питањима, критикама. Радо ћемо примити и похвале.

Прегледај и преузми радове путем линка:

Лекције које (ни)смо научили – додатни наставни материјали

 

* Овај назив је без прејудицирања статуса и у складу је са Резолуцијом Савета безбедности Уједињених нација 1244 и мишљењем Међународног суда правде о декларацији о независности Косова.

Оставите коментар