01У оквиру пројекта Learning a History that is ‘not yet History’ (Учење историје која то још увек није) у периоду између 28-31. јануара одржане су радионице у згради Међународног кривичног суда за бившу Југославију у Хагу. Једна од најважнијих тема радионица билa je могућност коришћења архивског материјала Међународног трибунала у Хагу и агенције Sense и њиховој примени у настави историје. Учесници радионица били су тимови из Србије, Хрватске, Црне Горе и Босне и Херцеговине. Ово је била јединствена прилика да се окупе 30 наставника историје и експерата на пољу образовања с подручја бивше Југославије како би разговарали о најбољој пракси наставе историје о сукобима из деведесетих година XX века и употреби обимног архивског материјала садржаног у архивима Међународног кривичног суда и материјала обрађених од агенције Sense.

Историја недавних ратова 90-тих често се сматра да још није постала „историја“, али се памти на много различитих начина. Пројекат има за циљ да допринесе на пољу културе сећања кроз подизање свести међу наставницима, ученицима и студентима, о могућим заједничким приступима темама врло осетљиве прошлости. Партнери на пројекту су удружења наставника са простора бивше Југославије која се налазе пред великим изазовом да прикупе, евалуирају и презентују резултате различитих иницијатива и различитих пројеката о ратовима 90-тих.


dsc_0107
Учесници панел дискусије: Деа Марић, модератор – Јоке ван дер Леув, Бојана Дујковић Благојевић, проф. др Марко Шуица

У склопу радионица одржана је јавна дебата30. јануара у музеју Museon у Хагу, под називом Од Трибунала до учионице, у организацији Outreach програма Међународног суда и Европског удружења наставника историје (EUROCLIO). Овај скуп је био намењен стручњацима на пољу образовања који се суочавају са изазовима наставе о скоријој историји на простору бивше Југославије. Две панел дискусије бавиле су питањем презентације ратова из деведесетих година XX века у настави историје. Током прве дискусије, панел састављен од стручњака за наставни програм, експерата на пољу формалног образовања и аутора уџбеника са Балкана разговарао је о изазовима и наученим лекцијама у настави недавне историје у региону. Други панел, који је заједнички организован с холандском невладином организацијом PAX for Peace, усредсредио се на то како су догађаји у Сребреници у јулу 1995. и улога холандског батаљона UNPROFOR-a обрађени у холандској настави историје, те о могућностима интеграције у настави.

Погледај још:

Ауторски састанак регионалног ауторског тима пројекта Learning a History that is ‘not yet History’ одржан је у Београду

Нови регионални пројекат – Учење историје која то још увек није

Оставите коментар